RSS

PRZEGUBY MONDEO

Wyświetlono posty wyszukane dla zapytania: PRZEGUBY MONDEO






Temat: Złacze Komputera Jaguar X-Type 2.5 V6 i przeguby od Mondeo
W Mondeo złącze komputera jest pod kierownicą - pewnie też tam jest w X-Type'ie. Poszukaj;) Wątpie żeby cudowali i gdzieś je przenosili. Zresztą w wielu autach jest pod kierownicą.

Co do przegubu - nie chcę brać na siebie odpowiedzialność za ewentualny zakup, czy coś. Ale płyta podłogowa to Mondeo, silnik to Mondeo, skrzynia to Mondeo, zawieszenie, a nawet hamulce to Mondeo... więc przeguby powinny być również dokładnie takie same... Generalnie idea X'Type to auto tanie w eksplatacji (bo podzespoły wspólne z Mondeo) sprawdzone (bo natłuczone miliony sztuk Mondeo), dobrze prowadzące się i hamujące (bo akurat co jak co, ale układ jezdny, kierowniczy i hamulcowy w Mondeo to naprawdę pierwsza liga) a przy tym z duchem i całą otoczką Jaguara...

Najprościej będzie zadzwonić do jakiejś firmy handlującej przegubami i po prostu zapytać ich o to:)





Temat: Mondeo 1,8 TD 98" kombi ghia I need your help
Sprzedam Forda Mondeo 1,8 TD intercooler Ghia kombi
elektryczny fotel kierowcy
podgrzewana przednia szyba
Czysty i zadbany w środku
do lekkich poprawek blacharskich

ostatnio wymienione:
Wszystkie Filtry (paliwa oleju powietrza kabinowy)
Olej
Tarcze + klocki tył
Wężyki podcisnienia do TURBO
Opony zimowe 9mm bieżnika (Barum Polaris 185/70/14)
Czyszczone były wszystki tłoczki hamulcowe i smarowane
40tyś temu rozrząd

Do zrobienia osłona przegubu (z przegubem 120zł )
uszczelka miski olejowej (kupiona wystarczy wymienić)
pasek klinowy
tranzystor w panelu klimatyzacji (wiatrak dziala na 4 biegu)

Stan zawieszenia oceniam na dobry

Auto bardzo wygodne i pojemne i do tego ekonomiczne mój rekord to 6l/100km w trasie i 7 na miescie średnio pali 7 w trasie i 8 w mieście

Auto posiada podłoge i progi

tel kont. 503 040 243

CENA 6250zł





Temat: półoś, przegub wewnętrzny i problem mechanika

Be_free wiem ze troche minelo wiec nie wiem czy juz rozwiazales sprawe - ja mialem problem z przegubem w mondeo - czy problem wystepuje przede wszystkim przy rozpedzaniu sie(znaczy przyspieszaniu) a powyzej 90km/h znika?

raczej prędkosc tutaj nie ma znaczenia. Raczej przyspieszanie. Problem nie jest rozwiazany i chyba juz tak zostanie :(



Temat: [s40 2,0 diesel 136KM, 2004r.] przegub zewnętrzny
Witam,

Tym razem mam taki problem. Musze wymienić przegub zewnętrzny lewy - pyka i to mocno. Niestety nigdzie do tego modelu nie znalazłem przegubu. W serwisie powiedzieli mi, że przegub nie występuje jako część zamienna i trzeba wymienić całą półoś za prawie 2000 zł.
Zastanawiam się nad taką sprawą - skoro większość mechaników z "volvo" mówi na ten model "fordzik" (bo podobno ma wiele wspólnego z fordem) to może pasują do niego podzespoły z forda, np. mondeo 2,0 TDCi, np. przegub? Czy ktoś zetknął się z tym tematem?
Pozdrawiam,



Temat: Zawieszenie - Laguna
Prawdopodobnie przeguby do wymiany. Je?eli tak, to wspó?czuj?. Z tego
co wiem, jest to du?y wydatek. Ja od kilkunastu dni te? jestem
posiadaczem laguny (z grudnia 1999 roku, RXE 1.8, na liczniku 75 ty?.
km, przebieg potwierdzony w ASO). Moja na szcz??cie sprawuje si? bez
zarzutu. ?adnegu stukania od strony zawieszenia. Sk?d moja opinia, ?e
to przeguby, przeszed?em to samo w poprzednim samochodzie (ford
mondeo), w przypadku tego samochodu cena jednego przegubu w ASO to
wydatek ponad 500 z?. Od mechanika wiem, ?e laguny (i inne
renault)maj? patent w postaci jednego elementu (przegub + pó?o?ka) co
podnosi cen? cz??ci. Potwierdzi? to równie? mój kolega, który
wymienia? przeguby w swojej lagunie.
Pozdrawiam Arek




Temat: drgania sinika podczas dodawania gazu
Te przeguby wewnętrzne to niestety stała bolączka fok , szkoda że nie pasuja od eskorta albo mondeo bo te były nie do zajechania.
U mnie było to samo drgania przy dodawaniu gazu. Zakupiłem z rozbitych aut i okazało się że nie były wcale lepsze od mojego i więc postanowiłem zakupic nową.
Po wymianie przegubu jak ręką odjął ale..... po przejechaniu 300 km znalazłem silnik 2,0 i do wymiany oprócz silnika poszło wiele wiecej no i nówka przegub (oryginał) więc 570 zł poszło się...
Półoś (krótka) z nowym przegubem została więc jak by ktoś reflektował to.....



Temat: dlaczego tylny naped lepszy od przedniego??


| A ile ważyłby Mondeo z RWD?
| Pewnie tyle samo.
Rozumiem, że chcesz zastsoswać nieważki wał i most oraz niewydłużając maski
umieścić silnik wzdłużnie... Zadam więc pytanie inaczej, o ile więcej masy
miałby Mondeo z RWD.


Naprawde niewiele. Moze troche dochodzi masy w obudowie dyfra, w
mondeo akurat silnik sie zmiesci bez problemow, dochodzi wal,
za to przeguby sa ciut lzejsze. Stawiam na rzedu 20kg.
To naprawde niewiele w skali auta.
Sierra wazy ok 1000 kg - mondeo jest sporo ciezsze ;-)

J.





Temat: renault laguna II

Mondeo jest duuuuzo wieksze w srodku, ma wiekszy bagaznik, lepszy silnik 130KM tdci jest szybszy, trwalszy, latwiejszy w modyfikacjach i napewno nie padnie Ci w nim turbo po 30tys km. W Lagunie wyjscie ponad 150KM to juz max, a w mondeo mozesz minac samym programem 160KM i leciec dalej. No i na zakretch Laguna pojedzie prosto jak mondeo bedzie jeszcze skrecalo. No i ładniejszy przede wszystkim . Te laguny nie wyróżniają się z tłumu a taki mondziak srebny z ladna felga zwróci na siebie uwage nie jednej osoby .

Co do awaryjności to się zgodze ojciec ma focusa 2000r 1,8tddi (wczesniej ford sierra, a jeszcze wczesniej ford orion) i nic oprócz przegubu nie było robione (poza paskami, olejami itp). Brat ma mondeo mk II 1,8 tdc '98r (wcześniej ford fiesta), to robil pompe i zawieche ale auto ma 420 tyś km i kazdego tygodnia dochodzi kolejne 1-1,5 tyś km.

Ogólnie to tylko ja się wyłamałem z forda (chciarz wcześniej miałem fieste, i teraz narzeczonej też sprawiliśmy fieste) i przesiadłem na Roverka a miał być Focus

Nie wiem jak silniki tdci( pompowtryskiwacze) ale ojca focus tddi(rotacyjna pompa) pali na trasie 4l ON a w miescie nie przekracza 5,5-6l w mondeo brata z troszke starszym silnikiem tdc spalanie ok 5-5,5 na trasie i ok 6,5 w miescie (ale buda wieksza niż focus)



Temat: dlaczego tylny naped lepszy od przedniego??


Naprawde niewiele. Moze troche dochodzi masy w obudowie dyfra, w
mondeo akurat silnik sie zmiesci bez problemow, dochodzi wal,
za to przeguby sa ciut lzejsze. Stawiam na rzedu 20kg.
To naprawde niewiele w skali auta.


Jacku... Przecież tu nie chodzi o sam wał. Ten wał trzeba jakoś łożyskować,
zamontować, tu i tam podeprzeć, połączyć ze skrzynią, dodać przegub...
Ja bym strzelał, że skoro Pug 206 WRC waży ~1300 kilo, a 206 zwykły około
1000, to te 300 to właśnie zespół napędowy. Wszelkie inne obciążenia są
równoważone lżejszym nadwoziem.
A skoro 4WD waży 300, to RWD z setkę będzie.


Sierra wazy ok 1000 kg - mondeo jest sporo ciezsze ;-)


Ale Mondziak jest zdecydowanie od Sierry większy. Tak tak samo jakbyś
porównywał Golfa V i Golfa I w wersjach GTI.





Temat: Ford Escort/Mondeo - buczenie przy hamowaniu



Spotkal sie ktos w Escorcie '98 i Mondeo '98 z bardzo glosnym buczeniem
przy hamowaniu mniej wiecej z predkosci 100km/h?
Do tego dochodzi lekkie pulsowanie (nie takie jak przy wlaczonym ABS)
pedalu hamulca.
Problem w Mondeo pojawil sie z dnia na dzien wiec ciezko zwalic wine na
zuzycie tarczy/klockow. W Escorcie tarcze i klocki z przodu sa nowe.


A ja podejrzewam pierwsze oznaki zużycia przegubu. Po pewnym czasie winno
się pojawić przy skręcaniu na max. chrobotanie dochodzące z danego koła.

pozdrawiam
Robert





Temat: .... wibracje ....

To się dzieje jak jest pęknięta osłona gumowa, tzw manżeta. Jednak ja mam osłony całe, więc nie powinien tam dostać się piach. Poza tym piach i woda powodują powstanie luzów w przegubie i on wtedy tak charakterystycznie przy ruszaniu ze skręconymi kołami "strzela": tatatatata . Jednak to nie powoduje wibracji auta przy jeździe na wprost.
Nic zadzwonie do speców z polecanego przez Ciebie warsztatu. Wymienić zewnętrzny przegub to nie problem, gorzej jak to wewnętrzny przegub pada i takie efekty powoduje w czasie jazdy.

Widzialem w mondeo marzety cale a piach w srodku. Nie wiem z jakich powodow ale byly tak luzne ze pomiedzy walkiem a guma piach z woda sie dostawal. Moze ta guma sie jakos tak starzeje....
Moge z czystym sumieniem ich polecic.



Temat: Czarna magia w ABS.


Znalazłam Pana, który potrafił się podpiąć pod mój ABS i zaczytać error
żaróweczką. Error to błąd czujnika/czujników, niestety ABS tak leciwy
(mondeo 1994/1995), że nie mówi o który chodzi, z drugiej strony wszystkie
czujniki mierzą się doskonale, każdy ma wzorową oporność i generuje przy
obracaniu się kołem impulsy (i to mierząc nie na złączu samego czujnika
tylko tam w środku przed to skrzyneczką). Czarna magia normalnie. :)


Nie wiem jak wyglada konstrukcja w mondeo ale:

Sprawdz czy nie masz luzow na lozyskach, czesto impulsator jest wmontowany w
wewnetrzna strone lozyska zamiast w przegub. Sprawdz czy czujnik abs podaje
impulsy podczas poruszania przewodem. Bywa tak, ze na zgieciu gdzie przewod
pracuje podczas pracy zawieszenia jest przerwa. Najczesciej ta ostatnia
usterka wystepuje przy kolach przednich . Przed szukaniem przerwy wyczysc
wszystkie czujniki i powierzchnie impulastorow (wience itp) czesto po jakis
naprawach typu wymiana lozyska/przegubu nagromadzony brud powoduje zla
prace.

Jesli samochod dlugo stal to mozna siknac po wszystkich zlaczach jakims
plynem do elektroniki rozpuszczajacym tlenki - penetratory typu WD 40 nie
zdaja egzaminu.

Prace czujnikow sprawdzaj oscyloskopem!

Picasso





Temat: Przeguby-help me!
jak wygląda sprawa: iec jest tak. przy gwałtownym przyspieszaniu i wcisnieciu sprzęła przy zmianie biegów szarpie jakby chciało coś urwać, stukanie slyszę przy ruszaniu itd ale najbardziej odczuwalne to jest przy takim zdarzeniu jak jade przykładowo na I biegu pzy około 2000obr/min i wcisnę gaz do konca a następnie puszczę i znowu wcinę-wtedy w samochodzie czuję się jakbym jechał po torach olejowych. zauważyłem takze ze przy przyspieszaniu lewarek zmiany biegów normalnie się ruza w tył jak dodaję gazu. wiem ze to normalne ale u mnie w fordzie mondeo jest to mały dystans a we fiescie jest to kilka centymetrów. ten mechanik powiedział że to napewno przeguby, ja nie mam zbytnio czasu w to spojrzec. co byłoby wg. was charakterystyczną rzeczą przy urwanych poduszkach silnika jak napisał już wcześniej któryś użytkownik? i mam jeszcze jedo pytanie. czy łożysko koła jest zakładane na przegubie?



Temat: francuskie czy niemieckie ?
A ja mam niemca a mialem cytryne i pomimo ze mondeo jest o klase ponad
staruszka ZX to jak widze ZX to czasem mi sie teskni za tym samochodzikiem
:-)  drogi w samochodach z francji sa o niebo wygodniejsze i nikt mi nie
powie ze nie .... forda kupilem okazyjnie po tym jak mi cytrynka rozwalil
jakis dupek a nastepnym samochodem bedzie na pewno Xsara ( albo jak Bozia da
$$$$ to C5 ) a nie nowszy Mondeo czy Pasat czy inny ... a co do czesci to po
okresie serwisowania czesci sa dostepne wszedzie i za takie same pieniazki
jak samochody niemieckie a mechanicy bluchaja na samochody francuskie bo ich
nie znaja .... u mnie nie wiedzieli jak wymienic oslony przegubu i bawili
sie z tym chyba ze 2 h a znajomy mechanik co znal francyskie autka robi to w
30 minut (szkoda ze dalem do roboty autko cieniakom) a cha w ZXie prawie
wszystko moglem naprawic sam hehe i nic nie popsulem a w warsztacie w ktorym
wlasciciel zachwala auta niemieckie urwali mi samoregulator  w bebnie i nie
potrafili zdiagnozowac rozwalonej maglownicy (stukalo na dolach) tylko pol
zawieszenia chcieli wymienic w ciemno skonczylo sie na wizycie w warsztacie
gdzie znaja sie na cytrynkach i kosztowalo mnie to 300 pln plus robocizna
100 :-)  tak drogo ze nie wiedzialem jak sie do tego zabrac ( zrobienie
rozrzadu w mondeo to po kosztach materialow jakies 400 pln a sama kolumna
kierownicza bo mi przy wlamie polamali 1000 co jest zaje.... cie niska cena
a jeszcze robocizna i w obydwu przypadkach  )




Temat: skrzynia biegów, układ napędowy... jak to wkońcu jest
Panie w sesie MTX75 z 4 lapa zebys mogl zapodac tam to potrzebujesz jeszcze kola zamachowego, kpl sprzegla oraz zaleznosci od rocznika albo hydrauliki do tekowej skrzyni albo linki, bo np Mondeo MK1 byl z MTX-em ale na lince MK2 mialy do konca 97 roku roznie albo linke albo hydraulike, co wiarze sie i tak i tak z przerobkami, do tego polosie musial byms dawac do przerabiania tj. skracanie i przystosowywanie pod twoje przeguby z MK3...
czyli wychodzi na to ze dajesz 4 polosie i w zamian otrzymujesz 2 polosie ktore to beda przystosowane dlugoscia i przgubem zewnetrznym do MK3,oraz przegubem wewnetrznym do MTX-a z 4 lapa...
powiedz mi tylko skad pytanie o dyferencal z subaru skoro Ford ma uklady 4x4 ktore to znosza naprawde duze meczarnie i katusze...



Temat: czy kupić scenica
Pierwszy raz na forum proszę o wyrozumiałość. Chcę kupić scenica 1.9dci 2001-2002 wszyscy mi odradzają bo francuz elektryka wysiada słabe zawieszenie części drogie złe serwisy itp. itp. Bujam się Escortem 1.4 + lpg 1991 251.000 też mi mówiono " ford gówno wort" jezdziłem oprócz wymiany podstawowych elementów (w audi czy passacie pewnie też bym to wymienił) jak klocki, tarcze, rozrząd, łaczniki stabilizatora, przegub --siadła tylko pompa wodna .Gdy kupowałem escorta nie była to jeszcze doba internetu pewnie jak by to było dzisiaj (jestem zalogowany w fordclub) też bym miał dylemat z escortem.Pierwsza moja wersja był mondeo 2001-2002 tddi lub tdci ale szczerze forum mnie wyleczyło z mondeo .Dlatego moja następna opcja to scenic czy przekona mnie ktoś do zakupu Morze odradzi i zaproponuje coś innego.



Temat: mondeo Tdci 115km
Witam

Mam właśnie na warsztacie "Mondeo TDCi DURAtorq" 2000r. Usterka banalna - dziura w skrzyni biegów.
Kierowca najechał z dużą prędkością na krawężnik, czy coś w ty stylu. Cofajacy się lewy wahacz wyrwał półoś z gniazda przegubu wewnętrznego, a ona z kolei wbiła się w obudowę skrzynki. Wyjęcie skrzyni biegów nie jest takie proste. Konstruktor zadbał o potężne wzmocnienia pod układem napędowym w formie dwóch symetrycznych podłużnic podtrzymujących pas przedni. Bez demontażu owego wzmocnienia, a tym samym przekładni kierowniczej i innych akcelbantów nie sposób dojśc do skrzynki.
Z innych ciekawych, moim zdaniem spostrzeżeń, jest rozszczelnianie się metalowych przewodów wysokiego cisnienia. Połączenia gwintowane to chyba słaby punkt układów wysokociśnieniowych. Moim zdaniem to zbyt duży skok gwintu powoduje luzowanie się połączen. Z inych to intercooler, maleńka piczowina (wielkość porównywalna z chłodnicą oleju w starych " Mercedesach 123") Natomiast przewody do i od intercooler`a wykonane w większości z gumy, charakteryzują się podatnością na "pompowanie".
Jeszcze jedno, wewnętrzny mechanizm zmiany biegów jest z wyglądu bardzo rachityczną , nierozbieralną konstrukcją. Postaram się w niedługim czasie dołaczyć fotki, które mam nadzieje dadzą świadectwo tego o czym piszę.

Pozdrawiam



Temat: skrzynia biegów, układ napędowy... jak to wkońcu jest
akurat robie teraz na warsztacie mondeo 2.0 4x4 i myśle że dało by się to do fiesty przełożyć, co do skrzyni mtx to będziesz musiał zostawic miske od mondeo aby to grało i trzymało się kupy, co do półosi to już raczej cięcie i łaczenie niestety tak mi się wydaje bo są inne średnice przegubów i długości półosi, znaczy sie w 4x4 pólosie są tej samej długości



Temat: dlaczego tylny naped lepszy od przedniego??


Jacku... Przecież tu nie chodzi o sam wał. Ten wał trzeba jakoś łożyskować,
zamontować, tu i tam podeprzeć, połączyć ze skrzynią, dodać przegub...


Wał z łożyskami wazy ok. 5-8 kg.


| Sierra wazy ok 1000 kg - mondeo jest sporo ciezsze ;-)
Ale Mondziak jest zdecydowanie od Sierry większy. Tak tak samo jakbyś
porównywał Golfa V i Golfa I w wersjach GTI.


Masz 'stratę' 8 kg. I zysk na lżejszych przegubach (bo nie muszą się
tak skręcać), mniej wymyslnych kombinacji z przodu, odpada połączenie
lewarka linkami ze skrzynią biegów...





Temat: mondeo, anty poslizg ?
Alex schrieb:


Czesc
Czy w mondeo z 1996 roku byly montowane jakies mechanizmy zapobiegajace
poslizgowi (buksowanie) kola podczas gwaltownego ruszania ?

Mam bardzo dziwny efekt podczas gwaltownego ruszania, szczegolnie na
sliskiej nawierzchni.
Do zludzenia przypomina buksowanie kola, ale na pewno to nie jest to, bo
sladow darcia opony nie ma.
Efekt jest troche taki, jak w ABS przy hamowaniu, to znaczy czuc wyraznie
drgania.
Nieco sie niepokoje czy nie mam uszkodzonych przegubow, bo nic mi nie
wiadomo o tym bym mial zamontowany jakis taki system antyposlizgowy.


jest taki ,

wykorzystuje ABS i przyhamowuje kolo krecace sie szybciej przez
co przenosi sile na wloniejkrecace sie kolo - to co ma przyczepnosc,
 jak to Ford nazywa to nie wiem  ale poszutaj w instrukcji hasel :
ADB .. ASC ... EBD ...

Pawel





Temat: mondeo, anty poslizg ?
Czesc
Czy w mondeo z 1996 roku byly montowane jakies mechanizmy zapobiegajace
poslizgowi (buksowanie) kola podczas gwaltownego ruszania ?

Mam bardzo dziwny efekt podczas gwaltownego ruszania, szczegolnie na
sliskiej nawierzchni.
Do zludzenia przypomina buksowanie kola, ale na pewno to nie jest to, bo
sladow darcia opony nie ma.
Efekt jest troche taki, jak w ABS przy hamowaniu, to znaczy czuc wyraznie
drgania.
Nieco sie niepokoje czy nie mam uszkodzonych przegubow, bo nic mi nie
wiadomo o tym bym mial zamontowany jakis taki system antyposlizgowy.

Alex





Temat: I mnie dopadly problemy - Escort


Lampka mowisz... czyli taki wskazniczek z diodka???


to za duzo powiedziane. to jest kawalek drutu z lampka (ew. dioda z
opornikiem)  :))
ale za to dziala.

do wszystkich fordzikow


to pasuje??


tego nie wiem. na pewno pasuje do mondeo mk1 z zetecami.


Co do silownika, to gdzie szukales, jaki ford i od jakich innych pasuje,
jaki przelacznik ( d czego) i dalej jakie samochod...., a co do lustra to
co
z nim? podgrzewanie potrzebujesz czy cale lustro czy wogole jak i co...
moze
cos sie wymysli.


silownik juz mam, wprawdzie rozni sie jedna litera w oznaczeniu od
oryginalnego, a czy dziala zobacze po zamontowaniu. brakuje mi jeszcze
jednego lacznika przegubu (takie male , plastikowe g.. ) ktorego ngdzie w
lodzi nie ma. na wojska polskiego jest, ale nie chca mi tego sprzedac
osobno, tylko z calym zamkiem. nie chce stosowac zadnych patentow, bo od
tego sobie popsulem zamek. silownik kosztowal mnie 100zl.

co do lusterka, to poprzepalaly sie sciezki w podgrzewaniu, nie za bardzo da
sie to naprawic (probowalem). potrzebuje cale lustro (lewe) z podgrzewaniem,
ewentualnie jakas folie oporowa. w fordzie chca za wklad 120zl, na edwarda i
na wojska polskiego nie ma :((

samochod to mondeo 93.





Temat: Hamulce z mondeo czy RS2000?
Nie wiem czy temat był, w każdym bądź razie nie znalazłem;)

Na ostatnim rajdziku po ukręceniu się ośki przegubu troszki mi zdewastowało zaciski w związku z tym przy okazji z chęcią założyłbym zaciski/tarcze od mondka lub RS2000?

Moje pytanie: które będą lepiej pasować? Jakie radzicie zamontowac?
Mondeo ma chyba trochę bardziej odsadzone tarcze niż eReS.
Czy trzeba coś przerabiac, modzić czy jest plug&play?

pozdro i z góry dzięki za rady



Temat: dlaczego tylny naped lepszy od przedniego??


Nieważne gdzie. Ważne, że nie przydaje się podczas przyspieszania.


Śmiem twierdzić, że więcej tracisz na przegubach w FWD.


| A ile ważyłby Mondeo z RWD?
| Pewnie tyle samo.
Rozumiem, że chcesz zastsoswać nieważki wał i most oraz niewydłużając maski
umieścić silnik wzdłużnie... Zadam więc pytanie inaczej, o ile więcej masy
miałby Mondeo z RWD.


Zero. To, co tracisz na maszie wału zyskujesz na zawieszeniu przednim
i prostszej konstrukcji.





Temat: [MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6

nie pasuje
Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł)
mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
pozdr

Szukam wlasnie odpowiedniej budy 1.1 1.3 dla kumpla i bede przekladal to co napisales ze nie pasuje a essi 1.6, 1.8 sa na IB5 wiec zadnego problemu nie ma z osadzeniem tego w MK3, malo tego jest multum mozliwosci adaptacji sprzegiel, zaczynajac od tego ze zetec 2.0 z mondeo lata na sprzegle z 1.8D MK3 ... skrzynia jest z 1.6 16V,polosie z MK6 essiego ale same przeguby juz z 1.8D fiesty MK3.
Zrobie przekladne z eska na MK3 to pokaze pare fotek...
Pozdro



Temat: Wibracje przy 100-140 km/h
W przypadku bicia przy hamowaniu to w 90% są tarcze. U mnie też raz biło a raz nie w lancerze. Zależało czy ciepłe czy zimne, przy jakiej prędkości zaczynałem hamować i jak ostro. Czasem bez żadnego bicia, a czasem mało mi rąk nie urwało.

Silver jesli mówisz, że masz ok koła, to tak jak poprzednicy pisali, sprawdź półosie, ewentualnie przeguby wewnętrzne. Mój brat w mondeo tak miał i to przy podobnych prędkościach.



Temat: Dupowóz :)
No wiec co z tym fordem mondeo
bylismy u mechanika, ktory naprawia tacie auto i jego firmowe ( calej firmy auta )

Niby wszystko pieknie ale luzy sa na kolumnie kierowniczej, lozyska 2 do wymiany, tarcze do przetloczenia, klocki do wymiany, reflektor jeden rowniez (to wiedzialem), klima w 100% nie jest sprawna, przegub wewnetrzny ma zdarta gume... na poczatek min. 1,5 tys trzeba dac autko niby sprawne jak najbardziej wiec dalem propozycje 3 tys i nie wiecej... czekam teraz na odpowiedz, dzisiaj ma byc.

Dobre to tez jest ze ma LPG ale nie jest wbita do dowodu!! Wiec jak oni tego nie zalatwia ( pieczatki i papierow na instalacje ) to nawet za darmo nie biore.



Temat: Zarzucił tyłem

Zarzucił tyłem

Do bardzo nietypowego wypadku doszło dziś około godziny 11.55 na ulicy Twardzickiego.

- Na ostrych zakrętach w pobliżu Osiedla Szybowników zarzucił tył zdezelowanego "Ikarusa 280". Autobus linii 69 firmy "Mobilis" jechał w stronę Bydgoszczy. Przeciwnym pasem poruszał się Ford Mondeo kierowany przez 39-letniego mieszkańca Drawska Pomorskiego. Kierowca samochodu osobowego z niegroźnymi na szczęście obrażeniami trafił do jednego z bydgoskich szpitali. Można sobie wyobrazić jego przerażenie, jak niespodziewanie zobaczył wprost przed maską swojego forda zbliżający się tył autobusu. Obaj kierowcy byli trzeźwi. Przyczyny zdarzenia wyjaśni prowadzone dochodzenie - mówi oficer dyżurny z Wydziału Ruchu Drogowego KW Policji w Bydgoszczy.

- Po raz kolejny okazało się że odkupione przez "Mobilis" od MZK "Ikarusy" to złom na kołach. O tym, że w przegubowcach tył "zachodzi" na zakrętach 1,5 metra wiedzą wszyscy kierowcy . Ale żeby połowa autobusu znalazła sie na drugim pasie, to pierwsze słyszę. Pewnie w starym rzęchu nawaliło jakieś zabezpieczenie przegubów. Na szczęście tym razem obyło się bez ofiar. Najwyższy czas aby odpowiednie służby skontrolowały stan techniczny taboru jeżdżącego linii 69 - mówi kierowca Audi, świadek zdarzenia.

Zdjecia na:
http://www.infofordon.pl/....1595&Itemid=38




Temat: NA>Turbo :) :) :)
osobiscie robilem kiedys taki patent turbina byla od mondeo tdci
nie mam tylko pojecia gdzie byla dziura bo obrotomierza nie mialem
pompowalem 0,8 bara silnik odprezony fleksem (glowica i tloki)
olej bralem przez trojnik od czujnika oleju.
samochod byl zasilany lpg za pomoca reduktora kompensacyjnego - butla na tylne siedzenia palil jakies 10-12l fajnie sie tym inne samochody pod gore bralo
po kilku tygodniach sprzedalem za cene uwaga !!! 2.500 zl
koszta jakie ponioslem - maluch 100zl, turbo 100zl, trojnik i przewod olejowy ok 100zl gaz mialem z renowki wiec o zl i jakies pol dnia roboty
goscie tydzien pozniej zaliczyli dach na torze na miedzianej gorze
A gaznik mialem w swojej reni - z tad poznalem z jakiego samochodu
Robilem to na zwyklej glowicy - nic jej sie nie stalo
pakowalem kiedys do kashlaka glowice od pandy ale na dupo-hamowni roznicy w mocy nie wyczulem
najgozej w maluchy wqrzaja szczelajace przeguby - jak silnik ma z 50 kucow to o przegubech mozna zapomniec



Temat: automat na manual...
ostatnio z ojcem przerabialismy mondeo 2.0 16v z automatem na manual...napisze krotko co trzeba wymienic
- skrzynia, docisk, sprzeglo, lozysko wyporowe
- rozrusznik jest inny ( inne uzebienie )
- przeguby tez sa inne
- mocnowania do skrzyni, trzeba je przespawac od manuala bo sa gdzie indziej przyspawane i sa troche inne
- pedaly i drazek do zmiany biegow
- no wiadomo ze trzeba linke do sprzegla zalozyc
- miedzy skrznia a silnikiem idzie taka blacha oslaniajaca, tez jest inna
- delikatnie elektronika jest inna
i to byloby na tyle...jeszcze nie skonczylismy tej roboty...

jak cos jeszcze wyjdzie albo sobie przypomne to napisze!!



Temat: GLADIATOR - Corsa A by Gladi :)
A więc - ze niby nic sie nie dzieje w gladigarage
Dzień piątek 3.07

wyjazd kolo południa - nic sie nie dzialo
wyjazd o 17 - Kill BMW Z3 i pytanie na drugich swiatłach do mnie co tam masz? - odp. seria lekko dłubnieta - dopytuje sie co dłubniete- wiec odpowiadam tylko stozek i wydech
Po chwili stwierdził ze pierwszy raz wydymała go taka stara corsa - moja odpowiedz LUBISZ TO SUKO - GPS przy killu wypluło 180 jak wjeżdzałem do centrum wawy

Ok powrót do domu - po drodze chcialem zfocić mine gościa w mondeo ale nie mialem czym i jade dalej - na grochowskiej mineła mnie astra II 1.8 - mysle sobie hymm dobry do poganiania - całą grochowską lawirowanie na 3 pasach i po chwili koleś za mną ale trzyma tempo
wracając do domu jeszcze pare killi i nawrotka, po manewrze znowu kill

skręcam w moją ulice - redukszyn na dwa i but
i usłyszałem majestatyczny dzwięk latających kulek przegubu wewnętrznego po komorze silnika jakieś 100 m od GladiGarage

wiec jutro od nowa zabawa



Temat: ford 1.6 -> 1.8


| samochodzie ford mondeo 1.6 ('93) silnika 1.8 l , przy pozostawieniu tej
| samej skrzyni biegow i wszystkiego , tylko sam silnik .


sprawdz, czy przeguby np. sa takie same dla silnika 1,6 i 1,8 (jak nie moze
sie okazac ze jak bedziesz dawal w planik to szybko poleca)... pamietam, ze
w fiescie jak kupowalem cylinderek do tylnich hamulcow pytano sie mnie jaki
mam silnik !!! w zaleznosci od silnika byly inne... kuoa czescie uzalezniona
jest od silnika
Przemek





Temat: Chcę kupić Xarę Picasso


Nadszedł czas pozegnania z Golfem. Jako jedna z opcji zakupu nowego autka
pojawiła się Xara Picasso. Czy mozecie cos powiedzieć o tym autku -
szczególnie jakie są dostępne najsilniejsze silniki. I ceny. Mowa o
samochodzie nowym z salonu.

pl


W zeszłym tygodniu minął rok kiedy kolega z pracy kupił sobie Picasso 1.8.
Po kilku dniach przestało mu działać CD w radiu, ale szybko mu poprawili.
Przejechał do dziś 40 tysięcy km i na przeglądzie tuż przed końcem gwarancji
wymienili mu rolki napinające pasek klinowy (ale dalej mu coś piszczy choć
mniej)
oraz łożysko prawego amortyzatora (metaliczne szczękanie przy skręcie-
myśleliśmy
już że to przegub). Tak więc na wszelki wypadek za 1800 PLN wykupił sobie
przedłużenie gwarancji na następne dwa lata.
Jechałem parę razy tym cackiem jako pasażer i jest całkiem wygodne, choc nie
mogę się przyzwyczaić do bardzo głebokiej deski rozdzielczej i słabej przez
to
widoczności przed maską. Kolega narzeka trochę na jego wołowatość, ale jak
się rozpędzi to jedzie o.k.
Poprzednio jeżdził hondą civic 1.4 16v (japońska nie 5 drzwi z Irlandii) i
mówi
że to jego pierwsze i ostatnie auto francuskie, następny będzie znów
japoniec.

Andrzej Krasiński
mondeo kombi





Temat: Drzenie kierownicy na felgach aluminiowych
Witam.

Mam nastepujacy problem. Zmienilem kola na aluminiowe i pomimo 2-krotnego
wywazania oraz zmiany opon, powyzej 130 km/h zaczyna drzec kierownica. Alusy
sa sprawdzone i nie sa pokrzywione, opony takze w porzadku.
Centralny otwor ma srednice 63,4 mm a piasta 63,3 mm - wiec chyba tez w
porzadku.

Jakie moga byc przyczyny wibracji?

1. Felgi maja rozmiar 7,25Jx15H2 ET 35 a wg. producenta powinny byc 6J ew.
6,5J x 15H2 ET 40 lub 49,5.
    Czy mozliwe jest, zeby trzeba bylo zmienic ustawienie katow zbieznosci w
zawieszeniu aby wszystko bylo OK?
2. Wyrobione koncowki drazkow?
3. Lozyska?
4. Przeguby?
5 Amortyzatory? (sprawdzane 6 m-cy temu 85 i 90% sprawnosci)

Auto to Mondeo II, 130 tys km

Ma ktos pomysl, jaka przyczyna jest najbardziej prawdopodobna i ew. jak sie
jej pozbyc?
Na razie nie mam mozliwosci wywazenia kol na samochodzie - moze to by
pomoglo?
Pozdrawiam

Ecik





Temat: Stuki przy skręcaniu


To rewelacyjnie świadczy o fiatach... 4 lata i przeguby do wymiany :-/


Skąd ja wiedziałem że coś takiego padnie... A może gdzieś uszkodził
mechanicznie?
Jakoś ojciec jeździ tylko fiatami i przez 13 lat (Uno 5lat i Brava 7) miał w
sumie mniej awarii niż każde z poniższych aut oddzielnie: ja (escort - 1
rok), kumpel (306, 1,5 roku), koleżanka z pracy (Yaris, 3 lata) czy w końcu
dyrekcja (Passat- 2 lata, Mondeo- 1 rok). I parę innych.

Pozdr,
Tomac





Temat: PROJEKT: Mój swap z 1.1i/1991 na 1.6 16v i na 2,0 16v/1996r.
A nie powinno, ale czasem może się zdarzyć. Szczególnie w takich warunkach:). Guma zastąpiona rurą nierdzewką + redukcje 70/60mm oryginał do blosa:). Teraz już wiem, dlaczego rozwaliło gumę - nie zadziałała klapa antywybuchowa - gównianej jakości jest... jak większość elementów do gazu.
Wykombinowałem, co było przyczyną wyrwania półośki - poduszki pod skrzynią... nie wymieniłem ich, jak zakładałem motor 1,6 - napiły się oleju i były miękkie jak kupa. Dałem teraz wzmacniane FEBI i jest oki. Jeszcze został mi sam przegub, ale to nie problem.
Męczyłem także dziś kompa benzyny, bo bije mi 2 stałe błędy - okazuje się, że mondeo ma czujnik różnicowy ciśnienia gazów wylotowych i 2 wentylatory sterowane przekaźnikami z ECU. O ile drugi można pominąć, bo jest od klimy, o tyle pierwszy przekaźnik ma w sobie elektronikę i muszę go podłączyć - tzn. muszę go najpierw zdobyć. TO samo tyczy sie czujnika różnicowego. Taki już jestem, że dla mnie ECU nie może srać żadnego błędu, bo przypadkiem wpadnie w service mode i nie pojedziemy za bardzo...
Teraz już wiem, jak komp DEEP z mondka wchodzi "plug'n'play" do loom'u z eSki. TO nieprawda - widać nikt z klubowiczów nie podłączał kompa do diagnozy po swapie.

Pozdro 4 all !!



Temat: dlaczego tylny naped lepszy od przedniego??



| Stawiam na rzedu 20kg.  To naprawde niewiele w skali auta.
Jacku... Przecież tu nie chodzi o sam wał. Ten wał trzeba jakoś łożyskować,


Dyfer w FWD tez jakos.


zamontować, tu i tam podeprzeć, połączyć ze skrzynią, dodać przegub...


Wolalbym nie strzelac .. ale przeciez chyba nie trzeba podnosnika
zeby to zamontowac ?


Ja bym strzelał, że skoro Pug 206 WRC waży ~1300 kilo, a 206 zwykły około
1000, to te 300 to właśnie zespół napędowy.


Ciezszy silnik, turbina [?], dwa dodatkowe dyfry,


A skoro 4WD waży 300, to RWD z setkę będzie.


passat 1.9TDI 130KM:
4motion: od 1527 kg,
6-manual: od 1418
tiptronik: od 1453

ten 4 motion to nie wiem co ma za skrzynie - ale roznica jest 109 kg
najwyzej. odejmujac wszystko co napedza przod pewnie nie wyjdzie
wiecej niz 70kg.


| Sierra wazy ok 1000 kg - mondeo jest sporo ciezsze ;-)
Ale Mondziak jest zdecydowanie od Sierry większy. Tak tak samo jakbyś
porównywał Golfa V i Golfa I w wersjach GTI.


Ale golf V chyba nie jest duzo wiekszy od scierki, a 1184kg wazy.
Takie czasy - samochody mocno utyly, i nie ma to zwiazku z napedem..

P.S. sugerujesz ze scierka FWD wazylaby 900kg...

J.





Temat: "Stukajacy" problem cd


P.S. A ja ostatnio wymienialem obie tyleje w lewych wahaczu :-(


W poniedzialek zabieram sie za wlasne Mondeo z takim samym objawem.
U mnie wyszlo po tym jak wymienilem tuleje na wachaczach, sworznie
zwrotnic i osłony na przegubach. Na razie wiem tyle ze kretyni wkrecili
odwrotnie jedna srube mocujaca wachacz do ramy i obija sie o skrzynie.





Temat: skrzynia biegów, układ napędowy... jak to wkońcu jest
Mam takie pytanka odnośnie skrzyń biegów nie tylko w fordach:D Co oznacza:
- skrzynia "Kłowa"
- skrzynia "sekwencyjna"
z innej beczki:
napęd 4x4 z escorta bądz mondeo (skrzynia mtx75) podejdzie bez problemów pod zeteca fiestowego? znaczy chodzi raczej o przeguby itd...
i czy dyferał można zapodać od innego auta, np. subaru ?
jakie moce może przenieść taki mtx75? czy szło by np dołożyć do tego szpere z focusa rs turbo? albo quifity ?
troche takie dziwne pytanka ale od dawna mnie te rzeczy zastanawiały... wsumie skrzynia biegów to też tuning mechaniczny



Temat: Ile pali Wasza Primerka
No to wyglada to tak kumpel kupil sobie P10 i zaczelo sie od tego ze jezdzil nim 2 lata i w ostatnim czasie wymienil
zawieszenie na gwintowane wraz z sprezynami
potem dwa walki rozrzadu u Światka
, uklad hamulcowy z tarczami wentylowanymi o wiekszej srednicy;
nastepnie strumienice + wydech ultera
i jakias duperele elektroniczna ktora koles w Trojmiescie przestawia za 20zl laptopem na tryb oszczedny badz sportowy
Tyle wiem bo jak mial jeszcze ten samochod to mi opowiadal na bierzaco.
No ale potem zaczely sie problemy padla piatka w skrzyni, przestal trzmac obroty, i zaczelo sie psuc wszytsko (duperele typu zamki, opuszczane szyby,reczny hamulec, przeguby, klamka, oswiatlenie licznika itd.)
Stwierdzil pierdole ten samochod chcesz to bierz go albo dam go na zlom. Kupil sobie VW Passata 03.
Ale wracajac do tematu byl na hamowni gdzies w bydgoszy (nie wiem czy u Światka moze) i twierdzi ze tyle wykazal pomiar.
W kazdym badz razie jak by bylo malo to ostatnio zgrzalem kumpla ktory ma mondeo 2.0 93r (130kM). Takze napewno nie ma 90KM fabrycznych. Bo juz kilka lepszych autek bez problemu odstawilem.
Takze poki co naprawiam go stopniowo kazda duperele i inne powazniejsze rzeczy wpakowalem 3 klocki ale za kazdym razem jak nim jade nie zaluje ani jednego grosza wlozonego a czeka mnie jeszcze lakierowanie i wymiana skrzyni.



Temat: Ogłoszenia z Allegro i inne śmieszne...

Ostatnia jest chyba tego kolesia co miał być zbanowanym stm(?), chyba ma nicka na forum d15z5.

Miał być ale nie jest

Autko polecam mnostwo czasu,kasy wsadzielem je. Posiadam fakture na remnont przedniego zawieszenia wszystko wymienione do tego jeszcze zmienilem wewnetrzny przegub prawy. Maska laminat, felgi kupilem nowe. Oogonie auto robilem dla siebie wiec nie oszczedzalem. Mialo byc autko na 2 lata conajmniej ale zmienilem robote dostalem firmowego mondeo i prawie nie bedzie mnie w domu przedstawiciel handl. taka praca tylko dlatego sprzedaje to autko szkoda zeby stalo. Wiem ze robie blad ale musze. Polceam i zapraszam do ogladania i zakupu



Temat: [FFII] Stuki przy puszczaniu sprzęgła
Czy w waszych focusach nie ma stuków przy puszczaniu sprzęgła, przy normalnym puszczaniu bo jak się puszcza bardzo powoli tego nie ma.
Walczę z tym z ASO FORDA na razie bez skutku.(poduszki skrzyni i przeguby wyeliminowane)
Krótka historia ,FOCUS II 1.4 stuki zgłoszone na gwarancji, ASO BIELANY trzyma samochód
cały dzień. Diagnoza wszystko w porządku TEN TYP TAK MA ???
Biorę rzeczoznawcę z PZM , który potwierdza stuki : stuki w układzie napędowym nie są
zjawiskiem normalnym i wymagają naprawy. Samochód ponowie trafia do ASO BIELANY z pisemnym żądaniem naprawy i oceną rzeczoznawcy PZM.Samochód przebywa w ASO dwa
tygodnie ,usterki nie usunięto.Mija dwa miesiące brak odpowiedzi na pismo.Piszę pismo do
FORD POLSKA żądając naprawy samochodu, mija dwa tygodnie i żadnej reakcji.
Przeglądając forum FORDA zauważyłem ,że problem stuków występuje i MONDEO i FUSION
pojawia się i znika i nigdy nie zostaje doprowadzony do końca.FOCUS jest moim 9-tym
samochodem, w poprzednich zjawiska stuków nie było.



Temat: Vectra B - jeździł tym ktoś ??
Większe silniki - straszne spalanie, mniejsze 0 dynamiki. Jak na mój gust za miękka w zakrętach, awarie w zasadzie wszystkiego już po niewielkich przebiegach. Komputer się psuje (wyświetlacz), psują się siłowniki okien, psują się klamki, masakrycznie szybko zużywają się przeguby napędowe (często też wewnętrzne !?!), amortyzatory. Rdzewieją podszybia, drzwi, klapy, podłoga. Sypie się wydech.
Plusy tego modelu to w miarę tanie części i zerowa możliwość kradzieży.
Jak dla mnie konkurentem dla tego modelu jest ford mondeo. Do audi nie ma co porównywać.
Acha fajna jest 2,5 litrowa benzyna - ładnie przyśpiesza.



Temat: Złacze Komputera Jaguar X-Type 2.5 V6 i przeguby od Mondeo
Witam!
Mam problem ponieważ nie mogę znaleźć złącza do komputera w Jaguarze X-Type 2.5 V6.
Proszę o jakąś pomoc. I mam jeszcze pytanie czy pasowałyby do tego auta przeguby od Forda Mondeo??
Z góry dziękuje i Pozdrawiam.



Temat: Opel Zafira 2,0 dti 2003r. bicie nadwozia!!!
mialem taki przypadek w mondeo.w przegubie wewn. na jednym z kamieni jakis pajac zamiast igielek dotoczyl pierscien z mosiadzu,który zaczal sie konczyc.jak juz bedziesz mial zabierac sie za przeguby wewn.to dokladnie umyj i dopiero sprawdzaj.tam sie lubia dziac rozne rzeczy



Temat: półoś, przegub wewnętrzny i problem mechanika
Be_free wiem ze troche minelo wiec nie wiem czy juz rozwiazales sprawe - ja mialem problem z przegubem w mondeo - czy problem wystepuje przede wszystkim przy rozpedzaniu sie(znaczy przyspieszaniu) a powyzej 90km/h znika?



Temat: Renault Laguna vs Ford Mondeo - (nie bijcie;)
Legion, wybrał bym Mondeo. Laguna to awaryjny i tandetny syf z masą częsci zarezerwowanych tylko dla ASO, np. zeby wymienić osłone przegubu, trzeba kupić w ASO Renault kompletną półoś



Temat: ZLOT ???
W wyżej wspomnianym Kłobucku , za regeneracje przegubów do Taurusa płaciłem 150*2 , do Audi - prawy z ABS 200, a kumpel do Mondeo z ABS 2*200 po regenaracji można przejechać jeszcze około 60-80 tyś. km.



Temat: Stukanie w kolumnie kierowniczej FF1
Przeguby Kardana o ile pamiętam(krzyzakowe)Nie ma mozliwosci regeneracji.Przerobilem to w Mondeo .Jesli faktycznie przeszkadza to tylko wymiana.Tylko licz sie z tym ,ze uzywka moze byc jeszcze glosniejsza
pzdr



Temat: skrzynia biegów, układ napędowy... jak to wkońcu jest

dlaczego miska by musiała być od mondeo ? możesz porobić tego jakieś fotki? całego układu napędowego, jak i skrzyni... i jak to z tyłu wygląda (zawias, heble i przeguby...)
no na jutro zostawiłem sobie rozrząd więc pocykam tego fotki od spodu i wstawie



Temat: Opel Zafira 2,0 dti 2003r. bicie nadwozia!!!
Miałem taki przypadek w Mondeo był pęknięty kamień w przegubie wewnętrznym.
Sprawdź dokładnie jak wyglądają kamienie i czy kielich nie ma widocznych podrobień.
Najlepiej to wszystko dobrze umyć.
U mnie pęknięcie było prawie niewidoczne.



Temat: skrzynia biegów, układ napędowy... jak to wkońcu jest
dlaczego miska by musiała być od mondeo ? możesz porobić tego jakieś fotki? całego układu napędowego, jak i skrzyni... i jak to z tyłu wygląda (zawias, heble i przeguby...)



Temat: przy 120km/h jakby bije lewe koł - to nie koło, więc co ??
A może to te "słynne" łożysko podpierające półoś razem z przegubem wewnętrznym? Też potrafi nieźle wyć i rzucać kołem... Przynajmniej w mondeo tak miałem



Temat: Trwalosc passata
Mamy "w rodzinie" model 86 z silniekiem 1.9 TD  93/94 roku. Standartowo leca
klocki, przeguby,wycieraczki-przegub na sznurek :-))) tapicerka na
glowe;-)))))) ( to od malowania- nie tapicerki tylko nadwozia) Blacha
trzymala sie extra, byl malowany, ale to z pieniedzy pewnego TIR-mana, ktory
nie zauwazyl mojej mamy i skasowal pol tylu. Teraz chyba leci
skrzynia, bo dwojka nie za dobrze dziala. Pewnie to kwestia nie-oryginalnego
silnika.
Samochod z 1.6 TD mial niezlego kopa, teraz przygasl, bo turbina nie dziala.
( kable co kiedys szly do komputera teraz sa zwiazane w supel i wisza sobie
gdzies tam. )Pewnie nie ma co uruchmic turbiny. Stary 1.6 chodzil dopoki nie
obluzowal sie tlok, pozniej jeszcze jezdzil 3 dni az tlok sie urwal i walna
w blok, ktory sie rozsypal.
Poza tym czolg to nie samochod, trzeba patrzec zeby bylo czym chodzic silnik
(przejechalem kiedys 100km z 1 tonawa przyczepa i nie dzialajacym wiatrakem
od chodnicy i jeszcze na hamulcu (przyczepa) zanim sie woda zagotowala. Z
nastepnymi 700km ( juz bez hamulca) spalanie (1.9) wyszlo 7.4l przy sredniej
predkosci 40km/h (wiozlem konia, 2 rowery 4 osoby, 2 psy , krolika bagaz i
zarcie dla towarzystwa na 2 tygodnie)

Samochod typowo do roboty, wrazenia zdecydownie pozytywne, ojciec do dzis
sie nie chce przesiasc do Mondeo, ktore niedawno u nas zagoscilo.
Wyglad juz nie ten, ale chyba jezeli chodzi o trwalosc, to nie ma takiego
drugiego auta.
Robil juz nie raz za ciezarowke ( 600 kg-700kg  cegiel) ma chyba z 550.000
przebiegu i chodzi jak burza. Jezeli sie dba o swiece zarowe i akumulator
zima nie ma problemu.

Przed wakacjami zdarzylo sie ze go ukradziono, pewnie na makaron, ale udalo
sie go odzyskac za niewielka oplata :(((((   - wniosek - passaty tyrzeba
pilnowac, chocby  nie wiem jak wiekowe.





Temat: Warto kupiĂŚ Poldka 1.4 czy rok mÂłodszego 1.6 ?


| Co jak co, ale jesli chodzi o zawieszenie, to w polskich warunkach to co
| prezentuje soba polonez jest jedna z wytrzymalszych konstrukcji. Nie
| twierdze, ze jest to konstrukcja komfortowa, czy super bezpieczna.
| Twierdze tylko ze na tle konkurencji jest wyjatkowo trwala.

Taaak. Gdybym nie mial poloneza przez 10 lat, a potem nie zmieniel go na Opl
a, to pewnie bym przyklasnal. Chcialbym wiedziec, po jakich drogach jezdzisz
. Roznicy pewnie nie widzisz, bo jezdzisz tylko swoim autem,


wiesz, nie tylko poldkiem jezdze. Czesto rozbijam sie P406, ostatnio Xsara ktora
sobie nabylem ale mi ukradli, czasami octavia i mondeo.


a zmiany sa na
tyle powolne, ze ich nie zauwazasz.


Alez ja widze roznice. Komfortu zawieszen nawet nie smiem porownywac, chodzi mi
tylko o trwalosc. Przez 80k nic nie zostalo w zawieszeniu wymienione, a chodzi
idealnie. Uwierz mi, wiem jak sie jezdzi z autkiem z rozwalonymi amorkami.


Sprobuj wsiasc do nowego poldka, to zauw
azysz roznice.


Siedzialem, nie widze


Poza tym ciezko mi uwierzyc, ze nie masz luzow na przegubach
wachaczy,


?????


przekladni kierowniczej


owszem, sa. To jedyna rzecz ktora mozna badzo odczuc gdy sie troche pojezdzi

cos nie tak z ta kierownica, ale wytarczy przejechac jakies 100km i sie
przyzwyczajasz, az do nastepnego razu


czy na koncowkach drazkow. Chyba ze masz z
ajeb... szczescie i trafiles na super udany egzemplarz.


Moze, ale to ni epierwszy poldek. W poprzednim po 80k wymienione zostalu amorki
z przodu bo cos staukalo, i bulo podejrzenie ze sa one przyczyna. Okazalo sie ze
nie, i leza sobie spokojnie w piwnicy. Mysle ze do 100k bym jeszcze na nich
dociagnol. Poza tym nic sie nie dzialo. Przy 85k autko zostalo sprzedane.


To tez sie zdarza.
Nie twierdze, ze polonez to zle auto, ale nie nalezy chyba sie nad nim tak z
achwycac.


Ale ja sie nie zachwycam. Wrecz przeciwnie, czekam na kase z ubezpieczenia i
kupuje znowu cos nowego. Bo w poldku brakuje mi.
- komfortu jazdy
- ciszy
- mimo ze mam 1.4 to dynamiki
- klimatyzacji
- wspomagania
- spokoju jesli chodzi o walke z rdza
- i jeszcze wielu innych

Pozdrawiam





Temat: [FFII] 71kkm i półosie do wymiany
No i po sprawie....

Opis rozwiązania usterki jest co najmniej zastanawiający:
W ASO Forda w Gliwicach dokonano diagnozy (4.01.2008) - luz na przegubach - do wymiany.
Po długim oczekiwaniu umówiono się ze mną na czwartek 24.01.2008 - niestety, mieli mieć auto zastępcze, nie mieli... przełożyliśmy termin na poniedziałek 28.01.2008.
W poniedziałek zostawiłem Foczkę rano - znowu nie mieli auta zastępczego, ale machnąłem na to ręką - żona została spieszona.
Niestety, okazało się, że części jeszcze nie ma - miały być we wtorek.
We wtorek - przyszły, ale do Mondeo a nie do Foki - czekamy dalej.
Przyszły w czwartek - ja cały czas autem żony - autko było gotowe na piątek rano.
Foczkę odebrałem - jadę do pracy.....hmmm....jak drgało tak drga...
OK - lepiej się zachowuje na zakrętach, ale kierownica wibruje że hej....
Pomyślałem - może jestem przewrażliwiony...Przejechałem się Escortem ojca, potem jeszcze raz Puntem żony - tam spokój. No to dalej szukać.
W poniedziałek postanowiłem zmienić koła na letnie - i jak ręką odjął.
No to fajnie, zrąbane opony zimowe (Fulda Kristal Montero, 3-ci sezon).
Zamówiłem nowe (Norauto, Michelin Alpin A3) - dotarły na czwartek, przy okazji zleciłem badanie geometrii zawieszenia (zrobili gratis) - wynik: tragedia!! I przód i tył rozjechane, że hej. No to ustawili mi geometrię.
Efekt - znowu kocham Fokę za jej zachowanie na drodze

Wniosek:
Nikt w ASO nawet wsiadł za kierownicę, nikt się nie przejechał autem, nie sprawdził
Mam za to nowe półosie na koszt Forda.....
Ale moje zaufanie do ASO w Gliwicach - po chwilowym wzlocie - spadło na łeb na szyję...
Moje autko tam już chyba się nie pojawi..............

BTW - czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Multeximem w Katowicach?
Mam teraz do nich z pracy jakieś 3km, więc może się na nich przestawię....



Temat: Skoda Felicia - tak, czy nie?


Hej!
Podzielcie się swoimi opiniami na temat tego samochodu. Zalety, wady...
Opłaca się kupić taką Skodziane, czy nie zawracać sobie nią głowy.
Z góry dzięki za wszystkie opinie!


Ja mam moja od nowosci (tzn od XII 98), kombi 1.6, ciut powyzej 170kkm.
Generalnie czy kupic - to zalezy od tego czego szukasz i za ile, ale jesli
dobrze poszukasz masz szanse byc zadowolony.  psuc - duzo sie moze nie psula,
ale bezawaryjna tez nie jest (odpukac nigdy nie stanela w trasie - rzeczy do
roboty wychodzily z czasem) : termostat , pompa wody , tlumik (orginalny zrobil
50 kkm, obecny 120 kkm ;), poduszka pod silnikiem, silnik krokowy, i oslona
przegubu i zapieczona dzwignia do zmiany biegow (naprawa przy pomocy wd40
skuteczna ;)  - to chyba wszyskto, naprawy niedrogie. klasyka (upierdliwa) jest
tylna klapa ktora zaczela rdzewiec i ciec...

co do zalet to:
+ pakownosc - kombiak nie raz mi sluzyl do wyjazdow na wsurfing albo narty  i
miejsc jest naprawde duzo,
+ o dziwo b. wygodne siedzenia - mam 194cm i pod wzgledem plecow dlugie trasy
znosze duzo lepiej niz w carinie, corolce nawet mondeo nie mowiac o fabii...
+ silnik moze nie za mocny, ale samochod wazy chyba ciut ponizej tony wiec jest
bardzo zwawy i w gruncie rzeczy oszczedny (kiedys mi sie wydawalo ze nie, ale
zalezy do czego porownujesz) miasto ok 8 trasa 5.5-8.
+ popularny samochod, duzy wybor na rynku wiec latwo znalesc zadbany od
pierwszego wlasciciela (jak moj ;) ale ja nie sprzedaje ) i w miare tanie latwo
dostepne czesci plus prosta konstrukcja,
+ poza tylna klapa nie mam sladow rdzy...
+ tapicerka latwo zmywalna i nie rysujaca sie

teraz wady:
- glosny powyzej 120, bardzo glosny powyzej 140 w dodatku nie da sie uchylic
szyb bo ci urwie glowe,
- w zasadzie same golasy, 1.6 ma wspomaganie i to tyle, czasem maja 'komputer
pokladowy', klimy raczej na pewno nie ma.
- dosc duzy promien skretu
- 1.6 plastikowy klolektor - wiec troche drozej jesli chcesz gazowac,
to chyba tyle
w rodzinie byla kiedys 1.3 i tez byla ok, troche slabsza, spalanie podobne, w
sumie napraw bylo mniej (termostat, poduszka, tylna klapa i amorki ), ale
zostala sprzedana przy 130kkm.
pozdr
tk





Temat: [Opinia] Ford Mondeo mkII 1.8 Kombi

Ford Mondeo Mk2 Kombi 1.8 16V Zetec
W świecie motoryzacji krąży opinia ze ford g**o wart. Moje zdanie również nie odbiegało znacząco od tej powszechnej opinii, do momentu gdy w mojej rodzinie pojawił sie Ford Mondeo z 1997 roku. Po kilku latach moja opinia o tej marce, a zwłaszcza o tym modelu uległa zmianie.

Silnik: Jednostkę napędową stanowi silnik 1.8 16V Zetec o mocy 115KM. Jak na tak duże i ciężkie auto silnik ten jest odrobinę za słaby. Ale dzięki dobremu zestrojeniu z pięciostopniowa skrzynia biegów oraz elastyczności pozwala na dynamiczna jazdę. W silniku tym zastosowano plastikowy kolektor dolotowy co wymaga zastosowania sekwencyjnej instalacji gazowej. Spalanie kształtuje sie na bardzo dobrym poziomie. W trasie auto na przejechanie 100km potrzebuje 6l benzyny lub 7l gazu. W mieście wystarcza 9l PB i około 10l gazu. Takie spalanie wynika z masy pojazdu wynoszącej ponad 1300kg. dzięki sekwencyjnej instalacji gazowej spadek mocy jest znikomy. Silnik ten przy właściwym eksploatowaniu, oraz wymianie płynów eksploatacyjnych na czas, odwdzięczy sie długą żywotnością. Niestety ta jednostka napędowa jest bardzo wymagająca jeżeli chodzi o jakość używanych płynów. Olej jaki stosujemy musi być wysokiej jakości. Na chwile obecna przebieg tego auta to 306tys a silnik w dalszym ciągu pracuje bardzo dobrze i nie sprawia żadnych problemów. Jedyną wadę stanowią juz głośno pracujące zawory, ale jedynie na początku pracy silnika. Wadą tego silnika jest umieszczenie katalizatora zaraz za kolektorem wydechowym, z przodu silnika. Powoduje to nagrzewanie sie kolektora co w końcu prowadzi, żeliwną konstrukcje, do pękania. Jest to częsta przypadłość tych silników.

Skrzynia biegów:Manualana pięciostopniowa przekładania pozwala na dynamiczna i oszczędną jazdę, niestety z tym silnikiem nie da sie poszaleć, ale nie ma najmniejszych problemów przy wyprzedzaniu. Biegi wchodzą bardzo lekko i bardzo precyzyjnie.

Zawieszenie:W tym punkcie należy sie Ogromny plus . Dzięki zastosowaniu niezależnego zawieszenia każdego koła, auto charakteryzuje sie doskonałymi właściwościami jezdnymi oraz wysokim komfortem. Większość nierówności na drodze ford pokonuje spokojnie bez nadmiernego bujania sie, a w zakrętach prowadzi sie pewnie i stabilnie. Niestety koszty serwisowania zawieszenia nie nalezą do najmniejszych. Dla niektórych kierowców mankamentem może być wspomaganie kierownicy, które jest bardzo wrażliwe na każdy ruch kierownicą, ale dzięki temu auto prowadzi sie bardzo precyzyjnie.

Hamulce:Zastosowane hamulce tarczowe dla wszystkich kół pozwalają spokojnie wyhamować auto, bardzo dobrze pracuje serwo a hamowanie nie wymaga wbijania pedału hamulca noga z siła słonia.

Wnętrze:Wnętrze forda jest bardzo przestronne, dzięki dużej ilości miejsca na nogi dla kierowcy i pasażera, pasażerowie z tyłu podróżują komfortowo. Nawet wysokie osoby nie powinny narzekać na brak miejsca na nogi. Fotele są wygodne i nawet dłuższe podróże nie są męczące. Materiały z jakich wykonano wnętrze są trwałe i dobrej jakości. Niestety nawet w tym aucie nie obyło sie bez błędów, półka na podszybiu pasażera, z powodu wystawienia na działanie promieni słonecznych po jakimś czasie ulega wypaczeniu i delikatnie odstaje. Materiał z którego wykonano kierownicę wyciera sie i łuszczy. Poza tymi drobnymi problemami wnętrze forda jest bardzo wygodne oraz bardzo dobrze wyciszone. Mamy do dyspozycji podłokietnik ze schowkiem, bardzo obszerny schowek "na rękawiczki" i nie tylko. Poważnym minusem jest umieszczenie radia dość nisko co w przypadku gdy pasażer steruje radiem powoduje, ze kierowca ma problemy ze zmiana biegu. Zegary są bardzo czytelne, a dostęp do przełączników na konsoli bardzo wygodny. Na plus zasługują lusterka które pomimo małych wymiarów dają bardzo szerokie pole widzenia, co przy tak dużym aucie jest plusem.

Nadwozie:Linia wersji kombi ma kształt klina, dzięki takiej budowie zminimalizowane zostały szumy jakie powoduje opływające powietrze. Poza tym nisko położony próg załadunku i spora przestrzeń bagażowa, jak na kombi przystało. Blachy są ocynkowane jednak w miejscach gdzie powłoka lakiernicza uległa uszkodzeniu bardzo szybko pojawia sie rudy koszmar. Mankamentem jest tez materiał z jakiego wykonane są zderzaki, jest on podatny na pęknięcia już przy niewielkiej sile uderzenia. Duże drzwi ułatwiają wsiadanie z przodu auta. Niestety tylne drzwi są odrobinę za małe i tutaj wsiadanie i wysiadanie jest już lekkim problemem.

Koszty Eksploatacji:W dalszym ciągu części podzespołów do Forda Mondeo nie nalezą do najniższych, jednak dzięki dużej liczbie zamienników są one przystępne. Dla przykładu przegub to koszt około 160pln, kolektor wydechowy 800pln. Tarcze i klocki na przód 500pln.

Podsumowanie:Podsumowując ford mondeo to auto naprawdę komfortowe, wersja kombi jest typowym autem rodzinnym. Nadaje sie idealnie na dłuższe podróże jak i do jazdy codziennej. Przy prawidłowym serwisowaniu, wymianach oleju, innych płynów oraz niedomagających podzespołów na czas, odwdzięczy sie długimi przebiegami.



Temat: Newsy 2008
Oleśnicki GKN Driveline: ciągły rozwój

wnp.pl (A.Grabałowski)

Nowe projekty, inwestycje, transfery, rynek zatrudnienia i kontrahenci producenta półosi napędowych - wnp.pl rozmawia z dyrektorem ds.produkcji GKN Driveline Polska Zbigniewem Grodzkim.

Adam Grabałowski: - GKN Driveline to uznana, ważna firma, która dość mocno wrosła w przemysłowy, motoryzacyjny krajobraz Polski. Mało kto jednak wie, jak toczyła się Wasza historia.

Zbigniew Grodzki: - GKN generalnie działa w 4 zakresach: samochodowe układy przeniesienia napędu, przemysł lotniczy, komponenty z proszków spiekanych i tzw, pojazdy specjalne. Polska część to GKN Driveline - istniejemy od 1996 roku. W Polsce przejęliśmy biznes od Fiata wraz z 200 pracownikami. W 1997 roku została podjęta decyzja o budowie nowej fabryki, ze względu na wymagania nowoczesnych klas produktów. Dwa lata później zakład został oddany do użytku i od 2000 r. firma dostarcza podzespoły do Fiata. Następnie inwestycje zostały podyktowane zgodnie z transferami linii i nowymi projektami dla Volvo. Jesteśmy dostawcą części dla wszystkich europejskich fabryk tej marki. W wyniku lokalizacji i strategii innych koncernów globalnych - wybudowano fabryki samochodów w Czechach, na Słowacji i dla nich również produkujemy elementy - w zgodzie z tym biznesem pozyskaliśmy nowe linie, technologie. Można powiedzieć, że w naszym przypadku rozwój trwa, a wyrazem tego jest wzrost sprzedaży od 30 mln euro w 2002 roku do 180 mln euro w roku ubiegłym. W roku 2008 spodziewamy się sprzedaży na poziomie 265 mln euro.

Pozostajemy jedną ze strategicznych fabryk GKN w naszej części Europy. Będziemy dostarczać 1/3 wszystkich półosi napędowych.

- Uzupełnijmy, GKN Driveline w Polsce wytwarza kompletne półosie napędowe, wraz z przegubami...

-... mamy też zamontowane linie produkujące komponenty. Podstawa to przegub synchroniczny do Fiata Pandy, 500, osie łączące przeguby zewnętrzne i wewnętrzne a wytwarzamy też przeguby z tzw. kompensacją wzdłużną, nurnikowe, umożliwiające przesunięcia w ramach np. pracy zawieszenia.

- Zmieńmy temat - od pewnego czasu o rynku pracy w Polsce mówi się, że zmienił charakter. Nie jest już rynkiem pracodawcy, a rynkiem pracownika. Stąd nierzadkie kłopoty ze znalezieniem ludzi do pracy. Jak jest u Was?

- Dopiero na początku tego roku zaczęliśmy w tym zakresie odczuwać niewielkie problemy, jednak przez ostatnie lata było dobrze. Wszystko dlatego, że zawsze byliśmy dobrze postrzegani w naszym otoczeniu, środowisku. Do tego mamy szczęście znajdować sie blisko ośrodka naukowego jakim jest Wrocław - tamtejsze placówki szkolne czy Politechnika. Poza tym, po sąsiedzku w Oleśnicy mieliśmy i mamy technikum mechaniczne. Oferta firmy, jej atmosfera pozwalały i poniekąd pozwalają nie martwić się o zatrudnienie. Na szczęście nie występuje u nas w nadmiarze zjawisko tak zwanej rotacji kadr, która ma wartość do 6%. Reasumując - problemy z zatrudnieniem nie objęły nas jeszcze w podobnym stopniu jak inne firmy. W tej chwili pracuje u nas ok. 700 osób i przyjmujemy nowych ludzi, ze względu na pozyskanie nowego projektu z Niemiec - dostarczymy milion półosi napędowych dla Audi A4.

- Jakie są zdolności produkcyjne fabryki?

- 6,5-7 mln półosi.

- Podsumowując, gdzie montowane są produkty GKN Driveline w Oleśnicy?

Dużo tego i pewnie nie wszystkie marki wymienię: w Fiatach, Volvo, Kia, Suzuki, Citroenach, Peugeotach czy Toyotach. W Fordach, nasze produkty przenoszą napęd Focusów i Mondeo, a są przygotowywane pod nowe projekty - choćby ten z Tychów, czy dla nowych SUV'ów.

- Kto dostarcza Wam surowce? Polskie huty?

- Niestety nie. Korzystamy z oferty zagranicznej, bo stal, którą stosujemy musi spełniać wysokie wymogi, pozwalające na dość skomplikowaną obróbkę cieplną, m.in. hartowania indukcyjnego.

http://motoryzacja.wnp.pl/olesnicki-gkn ... 2_0_2.html



Temat: "Serwis wszystkich tych marek moim zdaniem nie istnieje..."
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=551609

"Ech, te serwisy...
12.10.2004 14:25

W ostatnich tygodniach kilkakrotnie pisaliśmy o psujących się samochodach, z
którymi nie potrafią sobie poradzić autoryzowane stacje obsługi.

Dziś publikujemy kolejny list czytelnika. Jest on chyba najlepszym dowodem,
że niefachowy serwis potrafi zepsuć dosłownie każdy samochód... Ze względu
na obszerność materiału będziemy go publikować w odcinkach. Następnej części
spodziewajcie się jutro...

"Chciałbym podzielić się opinią na temat użytkowania, a raczej serwisowania
samochodów w Polsce w autoryzowanych stacjach obsługi. W ostatnich latach
byłem posiadaczem czterech samochodów: Forda Mondeo 1.8l, Opla Vectry 2.0l,
Renault Laguny 1.9dCI, a obecnie jeżdżę Toyotą Avensis D4D.

Serwis wszystkich tych marek moim zdaniem nie istnieje. Każdej firmie zależy
tylko na sprzedaniu samochodu. Sama sprzedaż, obsługa klienta jest na
zadowalającym poziomie, chociaż np. Toyota uważa się za tak świetną markę,
że sprzedawcy nie kwapią się z szybkim podejściem do klienta, a na pytanie o
upust są oburzeni, bo przecież to oni robią łaskę, że chcą sprzedać samochód
marki Toyota...

Część I - Ford

Zacznę jednak od Forda. To był jeden wielki koszmar. Samochód był bardzo
awaryjny już po przejechaniu 8000km. Zaczęło się od uszkodzenia półośki
(przegubu). Jeżdżę dosyć dużo (około 70 -100 000 km rocznie), więc pierwsze
8 000 km zrobiłem w przeciągu miesiąca. Pan w serwisie powiedział, że
półośka uległa uszkodzeniu bo... jeżdżę za dużo!. Pozostawiam to bez
komentarza...

Po "negocjacjach" wymieniono część w ramach gwarancji. Jednak po dwóch
tygodniach ta półoś uległa ponownej awarii. Okazało się, że część nie była
wymieniona,tylko podreperowana (sprawdziłem to u mojego prywatnego
mechanika).

Interweniowałem u kierownika, który wytłumaczył mi, że zostało to zrobione
dla mojego dobra, ponieważ na część musiałbym czekać tydzień, a tak mogłem
jeździć od zaraz. Niestety, dealer nie wiedział co to jest samochód
zastępczy.

Po tych małych przygodach zmieniłem serwis na inny w innym mieście.
Początkowo było nawet nieźle: niższe rachunki i milsza obsługa, ale do
czasu. Pewnego dnia podczas jazdy zaczął wydobywać się dym spod maski. Byłem
w pobliżu salonu, więc podjechałem. Stanęło dwóch mechaników przy otwartej
masce, z rękami w kieszeni popatrzyli nic nie dotykając i powiedzieli: po co
takie ... jak Ford kupiłem, na pewno silnik padł (przebieg 65 000km), bo
Ford bardzo złe silniki robi...

Po dwóch dniach okazało się, że zepsuła się klimatyzacja (tydzień po upływie
terminu gwarancji) - koszt naprawy wg serwisu - 6200zł. Sam pan kierownik
był bardzo uradowany, że gwarancja już minęła, jak stwierdził "Widzi Pan,
firma by poniosła straty wymieniając klimatyzację w ramach gwarancji."
Ostatecznie klimatyzację naprawiłem we własnym zakresie kosztem 700zł.

Jednak miarka się przelała, kiedy pojechałem do serwisu z powodu
wydobywających się stuków z zawieszenia przedniego. Poprosiłem o
sprawdzenie, czy to jest poważna usterka. Wybierałem się w trasę na drugi
dzień, więc chciałem być pewny, że dojadę bez przygód. Zależało mi na czasie
i prosiłem o szybką diagnozę.

Czekałem 45 minut, podczas których samochód stał cały czas na placu.
Poszedłem więc do pracownika prosząc ponownie o szybsze zdiagnozowanie
usterki, na co padła odpowiedź, że w tej chwili wszyscy mechanicy i
podnośniki są strasznie zajęci. Pech chciał , ze w poczekalni dla klientów
była wielka szyba, przez którą można było obserwować pracę mechaników,
którzy (4 osoby) stali na środku hali i przy dwóch wolnych podnośnikach
urządzali sobie pogawędki. Zaprowadziłem do szyby Pana kierownika, i dopiero
wtedy mój samochód wjechał na podnośnik. Jeden z mechaników uderzył młotkiem
w zawieszenie, po czym stwierdził, że do wymiany jest wahacz i amortyzator,
a kosztować to będzie 1800 zł.

Szybko uciekłem z tego "serwisu". Mój mechanik wymienił tylko końcówkę
drążka kierowniczego za 150 zł i wszystko było dobrze.

Dodam jeszcze, że próba oszukania nie zdarzyła się po raz pierwszy. Na
przeglądzie po 30 000 km wymieniono filtr przeciwpyłkowy (150zł). Zdziwiłem
się więc bardzo, gdy przy przeglądzie po 45 000 km na fakturze widniała
pozycja :filtr przeciwpyłkowy. Grzecznie spytałem, co ile się wymienia ów
filtr, na co uzyskałem odpowiedź, że co 30 000 km. Więc pytam, dlaczego u
mnie został wymieniony. Zawołano mechanika, który stwierdził, że filtra w
ogóle nie było, dlatego został założony. Przez 15 000 km nie podnosiłem
maski, może uzupełniałem płyn do spryskiwacza, ale na pewno nie wyrzuciłem
sobie filtra! Ostatni zaglądał pod maskę ten sam serwis. No comment.

To był moja ostatnia przygoda z serwisowaniem Forda w Autoryzowanej Stacji

powinien w najlepszym wypadku nosić nazwę zakładu naprawczego."

Jutro kolejna część listu naszego czytelnika. Na tapetę weźmiemy serwisy
firmy Opel..."